Після публікацій журналістів в Укрзалізниці викрили корупційну схему з продажу квитків

12 грудня 2024 р. 10:34

Після публікацій журналістів в Укрзалізниці викрили корупційну схему з продажу квитків

Фото: Нацполіція

Після аналітики ЦПР про те, який потрібно пройти квест та шахрайство, щоб купити квиток на потяг, правоохоронці оголосили підозри десятьом працівникам Укрзалізниці за організацію злочинного угруповання, що перепродувало квитки на потяги.

Про це повідомила Нацполіція.

За інформацією правоохоронців, організував схеми голова однієї із профспілкових організацій.

"Для цього він підібрав команду з-поміж керівництва та посадовців очолюваного ним раніше виробничого підрозділу станції Київ-Пасажирський. З кожного рейсу керівник потягу повинен був занести "касу" - від 2000 гривень з маршруту по Україні та від 2000 до 5000 євро з найпопулярніших закордонних сполучень. Лише за шість місяців 2024 року за схемою перевезення пасажирів АТ "Укрзалізниця" недоотримала понад 70 млн грн, які осіли в кишенях зловмисників", - зазначають у поліції.

З початку повномасштабної війни та закриття неба попит на залізничні квитки виріс у рази. Користуючись ажіотажем, працівники УЗ запровадили кілька схем. 

"Щоб ці схеми працювали голова профспілки особисто погоджував кандидатів на посади начальників потягів та провідників та пояснював правила гри, а також приймав рішення щодо пролонгації трудових контрактів. У разі схвалення кандидатур, вони обов’язково повинні були вступити до профспілки та кожного місяця сплачувати внески. А це - понад 350 000 гривень з усіх її членів. Якщо людина не погоджувалася на ці умови, її переконували, не призначали на посаду або переводили на іншу", - кажуть в поліції.

Відповідно до першої схеми, провідники продавали пасажирам місця у службових купе, які не реалізуються у системі вільного продажу квитків за 300-500 євро, без належного оформлення квитанцій. Залежно від виду потягу, у вагоні було 4-6 таких місць. 

Згідно із другою схемою, її учасники до дати відправлення викуповували квитки на вільні місця та напередодні відправлення рейсів реалізували пасажирам за цінами вдвічі-тричі вищими за офіційну вартість. У цих квитках дані пасажирів не відповідали вказаним у бланку проїзного документа та у системі продажу квитків. Їм так само не виписували квитанції, як того передбачають правила перевезення Укрзалізниці. 

Отримані кошти не відображалися у фінансовій звітності після виконаних рейсів, а розподілялися між усіма учасниками. За шість місяців 2024 року Укрзалізниця недоотримала понад 70 млн грн, повідомляють правоохоронці.

Окрім того, що ці кошти осідали в кишенях працівників УЗ, їхні дії призводили до штучного дефіциту проїзних квитків у системі вільного продажу.

Саме про це писав ЦПР у статті "Купити квиток на поїзд: квест та шахрайство". Зазначимо, що про схему не під запис нам повідомляв саме провідник, але ми не змогли зідзвонитися за наданим номером.

Зараз десяти учасникам організації слідчі повідомили про підозру. Залежно від ролі та участі у схемах, підозрюваним інкримінують ч. 1, 2 та 3 ст. 255 (створення, керівництво злочинною спільнотою або злочинною організацією, а також участь у ній) та ч. 1 та 2 ст. 364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем).

Під час обшуків правоохоронці вилучили майже 5 млн гривень, автомобілі, чорнові записи, документацію, телефони тощо. 

Ната Чернецька