Дорожні мільйони без конкуренції: як одне підприємство отримало черговий підряд на Миколаївщині

07 травня 2025 р. 19:09

Дорожні мільйони без конкуренції: як одне підприємство отримало черговий підряд на Миколаївщині

ФОТО: ТРК Март

У Миколаєві обрали переможця тендеру, який буде утримувати Південнобузький міст. Компанія регулярно виграє державні замовлення на дорожні роботи в Миколаївській області та інших регіонах без проведення аукціонів.

Про це повідомив Центр публічних розслідувань з посиланням на систему закупівель Prozorro.

У квітні цього року Служба відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївщини оголосила тендер на утримання Південнобузького мосту, що розташований на трасі М-14 Одеса — Мелітополь — Новоазовськ. Очікувана вартість контракту становила 19,7 мільйона гривень. Міст, що знаходиться на 132-му кілометрі цієї траси в Миколаєві, потребує першочергових робіт з утримання, які мають бути завершені до 20 грудня 2025 року.

Скриншот: Prozorro

Кінцевий термін подачі тендерних пропозицій був встановлений на 5 травня, але свою заявку подала лише одна компанія — "Європейська дорожньо-будівельна компанія". Її пропозиція на 257 тисяч гривень була дешевшою за очікувану суму тендера. Ця компанія регулярно отримує підряди від держави, зокрема й у Миколаївській області, при цьому часто без проведення конкурсів.

ТОВ "Європейська дорожньо-будівельна компанія" та її власник неодноразово ставали об'єктом журналістських розслідувань. Підприємство входить до трійки лідерів за кількістю укладених контрактів на дорожні роботи без конкуренції. З 2018 року компанія отримала державні замовлення на суму 6,3 мільярда гривень. Попри те, що юридична адреса компанії знаходиться в Київській області, її бенефіціари проживають в Одеській області. Одним із постійних замовників компанії є Служба відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївщини.

За даними YouControl Компанія була заснована у 2008 році в Донецьку під назвою "Альтмост". На сьогодні вона займається не лише дорожнім будівництвом, а й має ще 20 напрямів діяльності. З 2018 року компанія зазнала структурних змін і тепер належить родині Кєлоєвих. 

Скриншот: YouControl

У 2024 році Служба відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївщини підписала контракт із цією компанією на заміну малого мосту на трасі Одеса — Вознесенськ — Новий Буг на суму 39,9 мільйона гривень без аукціону. Також у вересні того ж року був укладений ще один договір з компанією на ремонт траси М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ на суму 67,8 мільйона гривень, без проведення тендеру.

У квітні 2025 року в Херсонській області був проведений тендер на утримання доріг на суму 180 мільйонів гривень, у якому також взяла участь лише одна компанія — "Європейська дорожньо-будівельна компанія". Компанія постійно виграє великі державні контракти, в тому числі на ремонт доріг у Миколаївській області, часто без конкуренції.

Раніше компанія також вигравала тендер на будівництво модульного містечка для переселенців у Херсонській області. Цей підряд також було надано без аукціону.

У 2025 році голова ГО "Нон-стоп" подав до суду заяву про можливу злочинну змову в межах проєкту "Велике будівництво". Зокрема, він вказав на залучення до схеми колишнього радника прем’єр-міністра, посадовців Міністерства інфраструктури та низки компаній, включаючи "Європейську дорожньо-будівельну компанію". За його словами, учасники організували злочинну групу для розкрадання бюджетних коштів, ухилення від сплати податків та легалізації злочинно здобутих грошей. Однак суд відмовив у задоволенні цієї заяви.

Нещодавно Вищий антикорупційний суд обрав запобіжний захід для засновника ТОВ "Фіш Тайм Груп" — цілодобовий домашній арешт із забороною залишати Одесу. За даними слідства, він намагався ошукати знайомого, видаючи себе за особу, наближену до керівників МінАПК, Фонду держмайна та Держрибагентства.

Анна Бальчінос