На Миколаївщині підряд на ремонт траси отримала фірма зі скандальною історією

11 серпня 2025 р. 12:23

На Миколаївщині підряд на ремонт траси отримала фірма зі скандальною історією

ФОТО: Служба відновлення та розвитку інфраструктури

На Миколаївщині компанія з багаторічною сумнівною репутацією та фігурантка численних журналістських розслідувань отримала черговий багатомільйонний підряд на ремонт доріг. Попри кримінальні провадження, підозри у корупційних схемах і неодноразові звинувачення у завищенні вартості робіт, фірма продовжує залишатися одним із головних гравців на регіональному ринку дорожніх контрактів.

За інформацією Центру публічних розслідувань із посиланням на систему Prozorro, на початку червня Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області оголосила тендер на капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги державного значення Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв (км 161+204 – км 162+338). Очікувана вартість робіт — понад 15 мільйонів гривень.

Аукціон, запланований на 8 серпня, фактично не відбувся у конкурентному форматі: участь у ньому взяла лише одна компанія — ТОВ "Європейська дорожньо-будівельна компанія" (ЄДБК). Вона знизила ціну всього на 311 тисяч гривень від стартової пропозиції, фактично гарантувавши собі перемогу.

Скриншот: Prozorro

За даними YouControl ЄДБК була створена у 2008 році в Донецьку під назвою "Альтмост" зі статутним капіталом у 51,5 тисячі гривень. Зараз її юридична адреса — місто Васильків Київської області, власник — Муслім Кєлоєв. Починаючи з 2018 року компанія почала активно отримувати держзамовлення, а пік її прибутків припав на 2021 рік, коли доходи перевищили 3 мільярди гривень. За весь період діяльності фірма виграла підряди на понад 7 мільярдів гривень.

Серед основних замовників компанії — Служби відновлення та розвитку інфраструктури Миколаївської й Херсонської областей, державне підприємство "Місцеві дороги Херсонщини", Департамент розвитку територій Херсонської ОДА, ДП "Агенція місцевих доріг Миколаївської області" та інші структури.

Журналістські розслідування неодноразово пов’язували ЄДБК та її бенефіціара з масштабними корупційними схемами, змовами під час тендерів і завищенням вартості робіт. У заявах громадських активістів, зокрема голови ГО "Нон-стоп", фірма згадувалася як учасник ймовірної злочинної групи, організованої колишнім радником прем’єр-міністра та членом координаційної ради "Великого будівництва" спільно з посадовцями Мінінфраструктури, кількох обласних адміністрацій та директорами підрядних компаній.

Скриншот: YouControl

Нещодавно ЄДБК виграла низку масштабних контрактів: 64 мільйони гривень на ремонт дороги місцевого значення у Херсонській області (маршрут Заградівка – Кочубеївка – Давидів Брід – Калинівське – Бобровий Кут), понад 400 мільйонів гривень на відновлення траси Високопілля – Велика Олександрівка – Берислав, а також 180 мільйонів гривень на утримання державних доріг Херсонщини. У більшості випадків компанія була єдиним учасником торгів.

У травні того ж року Служба відновлення без використання електронної системи уклала договір з ЄДБК на 39,9 мільйона гривень на ремонт Південнобузького мосту. Аналіз попередніх закупівель показав, що у 2023 році на цей же об’єкт уже проводилися тендери на 162,2 мільйона гривень, що призвело до переплати у 23 мільйони.

Попри репутаційні ризики, кримінальні провадження та публічні звинувачення у привласненні бюджетних коштів, ЄДБК продовжує безперешкодно отримувати великі державні замовлення, часто без жодної конкуренції.

Анна Бальчінос