Дороги, схеми та 87 мільярдів: контракт на відновлення асфальту в Одесі отримала депутатська фірма
13 листопада 2025 р. 20:09
42
Ремонт доріг. ФОТО: Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області
В Одесі обрали підрядника на реконструкцію дорожнього покриття після ремонту теплових мереж. Ним стала компанія, яку раніше пов’язували з ексмером Трухановим, має численні кримінальні впровадження та понад 80 мільярдів доходу з підрядів.
Центр публічних розслідувань вирішив з’ясувати, що приховує історія компанії.
На початку листопада комунальне підприємство "Міські дороги" Одеси оголосило торги на послуги з благоустрою населених пунктів, а саме відновлення дорожнього покриття після аварійного ремонту теплових мереж. На ці роботи запланували витратити понад тридцять три мільйони гривень. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій був 9 листопада, а аукціон не відбувся, бо свою пропозицію подала лише одна компанія — ТОВ "Ростдорстрой". Роботи мають завершити до 31 грудня 2025 року.
Замовник здійснює оплату виконавцю за фактично надані послуги на підставі актів приймання виконаних будівельних робіт та довідок про вартість робіт і витрат, з виконавчими схемами надання послуг протягом двадцяти календарних днів після підписання документів. 10 листопада "Міські дороги" повідомили про намір укласти договір з цією компанією.
СКРИНШОТ: Prozorro
За даними сервісу моніторингу YouControl, компанію зареєстрували у 2005 році зі статутним капіталом понад п’ять мільйонів гривень. Основний КВЕД — будівництво доріг і автострад. Серед засновників — ТОВ "Юттема Ау ГмбХ" з Австрії, яке займається інвестиціями, торгівлею обладнанням для дорожнього будівництва та сільськогосподарською продукцією. Компанія фігурувала у справі Антимонопольного комітету України щодо недійсності договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі.
Кінцевими бенефіціарами ТОВ "Ростдорстрой" є депутат Одеської міської ради Юрій Шумахер — представник партії "Довіряй ділам", та бізнесмен Євген Коновалов. На ринок державних закупівель компанія вийшла у 2016 році та вже заробила понад 87 мільярдів гривень. Найбільше — у 2021 році понад двадцять один мільярд, а під час війни у 2023 році — понад дев’ятнадцять мільярдів.
СКРИНШОТ: YouControl
Замовниками компанії у різні роки були Управління капітального будівництва та Управління дорожнього господарства Одеської міськради, Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, а також державне підприємство "Агентство місцевих автомобільних доріг". Компанію пов’язують з бізнесменом Олександром Жуковим — колишнім тестем Романа Абрамовича та одним із впливових діячів, який, за інформацією ЗМІ, контролює Одесу через колишнього міського голову Геннадія Труханова.
Компанію неодноразово звинувачували у завищенні цін на матеріали, отриманні підрядів без конкуренції та корупції. Вона володіє сорока шістьма транспортними засобами, має тринадцять ліцензій і одну торгову марку.
За останньою ухвалою Центрального районного суду Миколаєва від 8 серпня 2025 року суд розглянув скаргу на бездіяльність уповноважених осіб Миколаївської обласної прокуратури щодо невнесення відомостей до ЄРДР за його заявою.
У матеріалах зазначалося, що посадові особи Мінрегіону, Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури, Миколаївської та Дніпропетровської ОВА, використовуючи зв’язки колишнього радника прем’єр-міністра та перебуваючи в Координаційній раді "Великого будівництва", вступили у змову з ДПС та залучили підконтрольні компанії, зокрема ТОВ "УКРТРАНСМІСТ", "Ростдорстрой" та "Автомагістраль-Південь". Вони систематично надавали неправомірну вигоду правоохоронцям і чиновникам, щоб приховати злочини, а ті, зловживаючи становищем, не вносили відомості до ЄРДР і не розслідували порушення.
СКРИНШОТ: YouControl
Крім того, посадові особи групи, маючи вплив на представників ТЦК та СП, сприяли ухиленню від мобілізації осіб, які працюють на підприємствах, що брали участь у реалізації злочинних схем. Втім, суд скаргу не задовольнив.
Раніше, у 2020 році, Наші гроші писали, що на ремонт та експлуатаційне утримання доріг в Україні було проведено тендери на двадцять чотири мільярди двісті шістдесят мільйонів гривень. З цієї суми невелика група фаворитів Укравтодору, серед яких "Ростдорстрой", отримала двадцять мільярдів чотириста мільйонів гривень, або 85 відсотків.
За даними системи Prozorro, з 2017 року по квітень 2020 року компанія уклала договори на різні дорожні роботи на загальну суму дванадцять мільярдів шістсот шістдесят мільйонів гривень. Компанія є частиною великої групи RDS, до якої належать також ПП "Київшляхбуд", "РДС-Полтава", "СК Автострой" (належить Віктору Гнєзділову, пов’язаному з Трухановим).
Як зазначили у медіа, через ТОВ "Скво" відбувається постачання майже всіх будівельних матеріалів для "Ростдорстрою" на мільярди гривень. Фірму "Скво" контролює донька ексмера Одеси Труханова Єкатерина, офіційно засновником є Захар Петровицький, помічник Юрія Шумахера. Також компанія має тісні зв’язки з ТОВ "Автомагістраль-Південь": компанії виступають тендерними спаринг-партнерами, беруть одне одного на субпідряд і входять до Національної асоціації дорожників України.
Є кримінальне провадження, яке об’єднало "Ростдорстрой", "Автомагістраль-Південь" та "Онур" щодо отримання посадовцями Служби автомобільних доріг у Київській області відкатів у розмірі 10–15 відсотків від ціни договору. Компанія фігурує у провадженнях щодо службової недбалості, неякісного виконання робіт, завищення вартості матеріалів і привласнення коштів на дорогах Одещини, Полтавщини, Черкащини, Миколаївщини. Також фігурувала у справі Генпрокуратури про привласнення державних коштів та їх легалізацію на суму 272,98 мільйона гривень. Діяльність "Ростдорстрою" та інших постійних переможців дорожніх тендерів за 2014–2018 роки досліджувало НАБУ, яке у грудні 2019 року закрило справу через неможливість довести збитки державі.
Центр публічних розслідувань писав, що у 2023 році Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області оголосила 164 закупівлі на загальну суму вісім мільярдів сто дев’ятнадцять мільйонів гривень. Двома найдорожчими стали два секретних будівництва на суму п’ять мільярдів гривень, укладені без відкритих торгів. Підрядниками стали "Ростдорстрой" та ТОВ "Автомагістраль-Південь".
Попри численні журналістські розслідування, зв’язки з політиками та кримінальні провадження, компанія продовжує отримувати контракти та заробила сотні мільярдів гривень на відбудові та відновленні країни.
Анна Бальчінос
На утримання доріг Миколаївщині обрали компанію-монополіста з мільярдними доходами
18 травня 2025 р. 15:22
На Миколаївщині підряд на ремонт траси отримала фірма зі скандальною історією
11 серпня 2025 р. 12:23