Низка закордонних компаній в обхід санкцій продає росіянам комплектуючі до безпілотників Орлан, - розслідування
08 серпня 2024 р. 14:06
Фото: Генеральний штаб ЗСУ
Низка китайських, індійських, киргизьких турецьких та сербських компаній продовжують надавати росіянам допомогу в налагодженні реімпорту комплектуючих до безпілотників "Орлан".
Про це розповіли в Лабораторії досліджень та інформаційного аналізу "LABRIA".
Ще у 2017 році США внесли "Спеціальний технологічний центр" (СТЦ), на якому саме й виробляють безпілотний комплекс "Орлан", в "чорний список". Санкції продовжили й у 2024 році. Однак компанія продовжує виготовляти безпілотники. Й у 2022 році українські військові виявили в "Орланах" плати, мікропроцесори та оптику американських, французьких, швейцарських та тайванських компаній.
Безпілотники "Орлан" створювались як розвідники, однак згодом з’явились його різні модифікації. Окрім повітряної розвідки та наведення засобів ураження вони можуть вести РЕБ, блокувати мобільні мережі на певних ділянках, виявляти позиції української ППО, а останнім часом їх обладнали пристроями для скиду боєприпасів, що перетворило безпілотний комплекс "Орлан" в ударний.
Влітку 2023 року колишній міністр оборони росії Сергій Шойгу заявив, що постачання безпілотних комплексів "Орлан-10" та "Орлан-30" до російських військ збільшили у 53 рази. До того ж генеральний директор СТЦ Роман Агафонніков в інтерв’ю російським виданням визнав, що багато комплектуючих "Орлана" - імпортні.
Читайте також: "Спонсори війни: як компанія з білоруським корінням працює в Україні під час війни".
Аналітики "LABRIA" виявили, що в орбіті "СТЦ" створена група афілійованих компаній, через які саме і закуповували комплектуючи до безпілотника. Загалом деталі продавали компанії з Китаю, Індії, Киргизстану, Туреччини, Сербії.
Проаналізувавши банківські документи та повідомлення митниць різних країн, дослідники встановили, що доставка всіх товарів подвійного призначення для виготовлення безпілотників "Орлан" здійснюється авіаційним транспортом через аеропорти Москви (Хімки) та Санкт-Петербургу з аеропортів Китаю, Індії, Південної Кореї та ОАЕ. При цьому навіть турецькі, сербські та киргизькі компанії доставляють продукцію через китайські порти.
Олеся Ланцман
18 червня 2024 р. 09:56
17 травня 2024 р. 18:05
20 червня 2024 р. 15:00