Провал земельних питань, скандальний електронний квиток та мільйони на туризм: підсумки сесії Одеської міської ради

01 липня 2024 р. 10:14

Провал земельних питань, скандальний електронний квиток та мільйони на туризм: підсумки сесії Одеської міської ради

Фото: ЦПР, Наталя Довбиш

Червнева сесія Одеської міської ради стала чи не самою скандальною за останній рік. Після дебатів з приводу відведення землі на вулиці Краснова, це буле перше засідання, де депутати сперечалися з приводу земельних питань. 

В деталях розбирався Центр публічних розслідувань.

Забудови на Бугаївці не буде

Розберемо найцікавіші моменти в земельному блоку, які так чи інакше пов’язані з забудовою. 

Наприклад, за адресою вул. Семінарська, 15-В ТОВ "С-15" претендує на вісім соток для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов’язаною з отриманням прибутку. Фірма займається наданням в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Йдеться про відведення під новий об’єкт торгівлі можливо з розширенням.

Ще одне відведення під торгівлю - за адресою: вул. Левітана, 67 на 2,15 соток для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. 

Третій такий же об’єкт - вул. Героїв Крут, 26-А на 9,26 соток, де теж розташований магазин. Зазвичай йдеться про колишні мафи, на які отримали право власності. Після отримання землі в оренду, власник може реконструювати його.

Ще один об’єкт, скоріш за все під будівництво ТОВ "Парк Компані", за адресою: вул. Скісна, 68. Тут відводиться 19 соток. Проте історія зовсім інша. Підприємець не міг добитися відведення землі і доказував своє право через суд. Місто програло всі судові інстанції і тепер має виконувати рішення суду про оформлення земельної ділянки. 

Компанія вимагала визнати протиправною бездіяльність Одеської міської ради щодо нерозгляду та не прийняття рішення за клопотанням ТОВ "Парк Компані" про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,19 га для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку в оренду строком на 25 років. Проте місто не виносило питання на сесію. Позовні вимоги компанія обґрунтовувала тим, що їй на праві власності належить об`єкт нерухомого майна - нежитлові будівлі загальною площею 272,4 кв. м.

Найрезонансніший об’єкт - за адресою вул. Бугаївська, 8. Тут 21,61 соток ТОВ "Молодіжне" хотіло відвести для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури в оренду на десять років. Проте питання викликало протест депутатів і вони винесли його на окреме голосування. Вирішили, що забудови на Бугаївці не буде. Після цього депутати намагалися переголосувати двічі, проте обидві спроби не дали результатів.

Зазначимо, що компанія вже має дві ділянки на 57 соток, тож разом така ділянка дозволяє почати велике будівництво. 


Скрин: opendatabot

Електронний квиток без маршруток

Питання, яке могло навіть зірвати голосування за програмою "Цифрова Одеса" - введення електронного квитка. Місто відмовилося від приватного оператора електронного квітка і лише за цією умовою програма потрапила на сесію, проте так і не стала на шлях введення єдиного квитка у всьому транспорті. 

Нагадаємо, що місто планувало за рахунок інвесторів, 64 млн 700 тис. грн, витратити на забезпечення обліку пільгових категорій громадян та можливості онлайн-оплати при придбанні електронних квитків, як перший крок до єдиного оператора. Такий пільговий облік необхідний, проте чи навряд якійсь інвестор буде просто так надавати 64 млн грн на облік пільговиків. Йдеться, скоріш за все, про спробу повернутися до проєкту єдиного оператора.

Головне, що йдеться тільки про КП "Одесміськелектротранс", тобто про трамваї і тролейбуси. А це означає, що поки що сферу перевезень в маршрутках в муніципалітеті не планують реформувати.

Нові кошти на вивезення сміття та дотації комунальникам

Міська рада продовжує дотувати власні комунальні підприємства, які мають приносити прибуток.

Так, за рішенням про внесення змін до пункту "Про визначення комунальних підприємств Одеської міської ради одержувачами бюджетних коштів у 2024 році" до переліку підприємств, що отримають фінпідтримку включили КП "Парки Одеси". 

ЦПР вже писав, що це підприємство настільки важливе, що навіть бронюють його співробітників.

На підтримку КП виділили  2 млн 748,1 тис. грн. Як вказано в пояснювальній записці, "Парки Одеси" здійснює свою діяльність для задоволення міських, суспільних потреб шляхом систематичного здійснення організації і проведення тематичних, танцювально-розважальних, інформаційно-виставкових, спортивно-оздоровчих та інших заходів в м. Одеса для підтримки патріотичного настрою внутрішньо-переміщених громадян, військовослужбовців (що знаходяться на реабілітації) та гостей міста у воєнний час.

Ще два дотаційні КП: "Адміністратор послуги з управління побутовими відходами", яке створили для проведення конкурсу з вивезення відходів, та КП "Одескомунстранс". Останнє виграло конкурс на вивезення відходів у Хаджибейському районі, проте через заборгованості споживачів перед підприємством утворився дефіцит і щоб тепер надавати послуги Хаджибейському району КП потребує фінансування. За цією логікою мали б дотувати всіх операторів ринку.

Попри третій рік повномасштабної війни, місто витрачає кошти на підтримку туристичного інфоцентру. Депутати затвердили програму розвитку міжнародного співробітництва, туризму та маркетингу міста Одеси на 2024 – 2026 роки і планують витрати 67 млн 913,6 тис. грн на всі роки.

В рамках програми на туристичній інфоцентр виділяють 2,5 млн грн на зарплатні. Автори проєкту пишуть, що його співробітники як волонтери допомагають шукати у хостелах та готелях номери переселенцям. 

Витрачати кошти планують на сувенірну продукцію, підвищення рівня поінформованості іноземних делегацій про потенціал міста Одеси, фото, відео, обробку, сайти, маркетинг. 

Ще цікаве питання - місто розширює паркувальний простір на Аркадію. Тут створюють уздовж всієї Генуезької паркувальний простір. Нещодавно ці паркомісця намагалися продати через сайти нерухомості. Проте зараз тут вводить платну парковку.

В пояснювальній записці йдеться про збільшення надходжень до бюджету Одеської міської територіальної громади від збору за місця для паркування транспортних засобів щомісячно на понад 52 тисячі грн.


Скрин: uk.business-for-sale.com.ua

Якщо розділити вказаний прибуток від 100 місць у Аркадії на 24 робочих дні, то ми отримаємо плановий прибуток всього в 21 гривню в день. Тобто вартість однієї години паркування. Сподіваємося, що від паркування у цьому популярному районі для відпочинку Одеса заробить набагато більше.

Депутати просять бронювати місця для співробітників швидкої

На відміну від обласних колег, депутати Одеської міської ради звернулися до очільника ОВА Олега Кіпера не за бронюванням охоронців, а співробітників швидкої.

Депутати пишуть, що наразі в Одесі на семи підстанціях та пунктах базування щодоби працюють 75 бригад екстреної медичної допомоги, які обслуговують більш ніж 1 млн. одеситів та гостей міста і приймають близько 700 викликів на добу тільки по Одеській громаді.

"Особливого значення робота медиків екстреної медичної допомоги набула від початку повномасштабного вторгнення росії, коли значна частина медичних сил була кинута на ліквідацію наслідків ворожих обстрілів, порятунок поранених та співпрацю з іншими екстреними службами на місцях влучання ракет та дронів. У ситуаціях масових випадків кількість та оперативність бригад на місці подій мають ключове значення для збереження життя та здоров’я людей. Тому питання бронювання військовозобов’язаних працівників Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф є питанням безпеки всієї Одеської громади", - вважають депутати.

У зв’язку з цим Одеська міська рада звернулася до Одеської обласної військової (державної) адміністрації із проханням визнати Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Одеської області критично важливим для забезпечення життєдіяльності населення в особливий період та затвердити механізм бронювання його співробітників. 

Нагадаємо, в Одеській обласній військовій адміністрації не надали доступ до переліку підприємств, яким дозволено бронювати керівництво та частину працівників. 

Олеся Калайтович